neljapäev, 30. juuli 2009

kuna mind hakkas häirima tõik, et kõikjal hõljub mingisuguse müstilise Twilighti hõng, millest ma midagi ei tea, otsustasin uurida, khm, mis värk on.

Ja mul on nüüd küsimus: mis värk on? Kas ma jätan lugemata mingi salapärase lehekülje, mis teeb selle alla keskpärase raamatu tükk maad paremaks? Kas kõik teised loevad mingit muud Twilighti, mitte seda überhalba kogu maailma vampirismi mõnitavat teinikat? Ma tõesti ootasin, ei, ma lootsin, et, olgugi et see raamat mulle tõenäoliselt ei meeldi, on ta vähemalt hästi ja tabavalt kirjutatud. Harry Potter ei meeldi paljudele, ent mitte keegi ei saa väita, et ta poleks hästi kirjutatud ja, noh, vähemalt mingi plotiga.

Võtsin siis raamatukogust Twilighti, teades vaid niipalju, et teemaks peaks olema vampiiri ja mingi piffi armastus. Lugesin 5 lehekülge. Mõtlesin, et oleks vaja pausi. Tavaliselt läheb 5 lehekülge umbes 2-3 minutiga, seekord läks 10. Paar päeva hiljem, kui olin suutnud selle õuduse umbes 100 lehekülge edasi lugeda, otsustasin enam mitte piinelda ja omandasin filmiversiooni. Ma jõudsin 56nda minutini ja pidin selle jama kinni panema.

Niisiis, why Twilight sucks.

1) Viimasest vampiiriteemast on palju aega möödas. Stokeri Dracula. Interview with the Vampire. Buffy. Totaalselt erinevad vampiirinduse käsitlused, mis kõik "avasid" mingi uue aspekti vereimejate hingeelus. Või noh, nende imagos, vähemalt. And then comes Meyer. Mul on juba eelallergia kõigi vastu, kes räägivad headest vampiiridest, kes imevad ainult loomade verd, aga see selleks. Meyer võttis mingi müütilise olevuse, ja muutis ta selleks tüübiks, kes Norra eest lauldes Eurovisiooni võitis. Ta ei toonud vampiirindusse juurde mitte midagi peale kõvade miinuspunktide.

2) "I was not the cheerleader in high school" Jõudsime siis stoorini, jah? Mitte päris. Tegemist on piffiga kuskilt kõrbest, kelle nimi on Isabella Swan. I s a b e l l a S w a n. Teisisõnu "kõige ilusam luik". See on umbes sama, kui noored machod panevad oma Porchede numbrimärkideks K6va T2kk. Anyhoo, see piff läheb ühte keskkooli. Ta armub kõige, kõige popimasse poissi, kes pole mitte kunagi kellegi teise poole vaadanud, kes ilmselgelt armub temasse vastu, samal ajal kui ka kõik teised tema klassi poisid temasse meeletult armuvad ja lähevad kaklema ja üleüldse on ta kõige pro skillim piff üldse. Ja fraasid nagu "mul nahk, see on kahvatu ja läbipaistev, peaaegu helendav..." Ma saan aru, et väike Stephanie võib-olla polnud koolis see, keda taheti, aga seda välja elada raamatus? Not cool.

3) Tegelased. Kes puuduvad. On Isabella, kes on täiuslik. Ja siis on Edward, kes on ka täiuslik (peale selle, et ta vahepeal rotte imeb). Ja siis on palju poisse, kes kõik Isabellasse armuvad, ja palju tüdrukuid, kes Edwardit tahavad (ja seetõttu Isabellat kadestavad). Mitte ühelgi neist tegelastest pole vähimatki vihjet mingisuguse iseloomu olemasolule ning nende figureerimine plotis (mis samuti puudub), jääb selgusetuks.

Ühesõnaga raamat, milles puuduvad karakterid ja plot ning mille peategelasest kumab läbi tahtmine ennast kellelegi kuidagi tõestada. Kuhu jäävad puändid? Kus on keerulised iseloomunüansid? Kus on muhelushetked? Isegi Mihkel Raua muidu nii.... keskpärane teos.... suutis vahepeal heas mõttes üllatada. Aga mitte Twilight.

Kui seda posti peaks lugema keegi, kellele see teos väga meeldib, siis palun, kommenteerige ja põhjendage. Võib-olla olen mina tõesti midagi kahe silma vahele jätnud. Aga nii pealiskaudse ja sisutühja... asja edu vaadates, ei oska ma muud, kui facepalm'ida.


Ja Karli sünnipäeval käisin ka. Kella kaheksani kestis teema, siis hakkasime Maretiga linna poole kõndima ja tegime Rohuneeme rannas mere ääres hommikusöögi. Meri on hea.

Ja Twilight on halb.

1 kommentaar:

Anneli ütles ...

See ongi halb. Ma olin täiesti siiralt üllatunud kui halb see oli. Miks kõik kiitsid seda? Ma peaksin vist oma tutvusringkonna kriitilise pilguga üle vaatama. Kusagil on midagi viltu läinud, et suurem enamus mu sõpradest jumaldas seda raamatut ja filmi. Ja su Raua raamat on minu käes. Ja te pole ikka veel soolaleiva käinud.

Ja Twilight ONGI halb.